04
Ots
2010

Interakzioaz (2)

Plisti-plasta | 2010, Otsaila 4 - 01:00

Interakzioa eta konektibismoa

Lehengo batean, sarean ez dakit non (hau paradoxa!), Siemensen hitzok topatu nituen:

Google-n bilatu ahal izanda, zertarako behar dugu memoria? Zer esanahi du gaur egun ‘jakin’ aditzak? Zerbait buruan izatea esan nahi du? Ala esanahia klik batera izatea? Nire ustetan, jakiteak sarean ondo kokatua egotea esan nahi du; testuinguruaren arabera, beharrezko ezagutza eskuratzeko behar besteko konpetentzia izatea.

Zerbait kanporatzen dudanean, informazioa da. Norbaitek nolabait informazio hori konektatzen duenean, ezagutza bilakatzen da. Ezagutza funtsean erabilgarritasuna / konektibitatea da.

Lehenengo galderara itzuliko naiz. Google izanda, zertarako behar dugu memoria? horretara, alegia. Oso ondo jasotzen du konektibismoaren ideia nagusienetako bat: jarioaren tutua ezagutzaren oinarrian jartzen duena, hain zuzen.

Baina honela gertatzen al da hizkuntzaren irakaskuntzan?

Bai eta ez. Nire ustetan zenbait geruza ditu ezagutzaren tipulak. Har dezagun ordenagailuaren beraren adibidea. Sinple-sinple esanda, lengoaia-geruza bat baino gehiago bereiz genitzake sakonenetik hasita: makina-kodea, sistema-eragilea eta softwarea dira horietako geruza batzuk. Gizakiaren kasuan, burmuinaren oinarrizko funtzioek eta emozioek osatzen dute oinarrizko geruza; interakzio-sistemek (lengoaiek, hizkuntzek eta bestek) bigarrena eta interakzioak berak hirugarren geruza.

Ezin ahaztu, halaber, sistema konplexu baten aurrean gaudela, geruza hauek etengabe elkar eragiten dutela eta elkarreragin horrek aldaketak ere sor litzakeela geruza bakoitzaren egituran. Alegia, barrutik kanporako ibilbideak daudela, baina baita kanpotik barrurakoak ere.

Nire ustetan, konektibismoak aipatu dugun hirugarren geruza aztertzen du gehienbat, baina zailtasunak ditu beste bi geruzak esplikatzeko orduan.

Gatozen geurera. Onartuko dugu ez dugula buruan gorde beharrik interakzioak berak eman liezazkigukeen zenbait ezagutza-mota. Adibide bat jartzearren, tresna bat erosten dugunean ez dugu instrukzio-liburua goitik behera ikasi beharrik , nahikoa dugu zenbait funtzio ikasi eta liburuxka zein kajoitan gorde dugun jakitearekin. Geruza honetan jartzen du azpimarra konektibismoak eta, zalantzarik gabe, gehiegikeriak gehiegikeria, aurrerapausoa da ezagutzaren eskurapenaren azterketan. Baina hizkuntza ikasten duen ikaslea ez da soilik hirugarren geruza horretan ari. Hirugarrena eta bigarrena ditu helburu, interakzioa ez ezik, interakzio-sistema ere eraiki behar du. Adibideekin jarraiki, instrukzio-liburua ulertzeko berak ezagutzen duen hizkuntzaren batean idatzia egon beharko du, bestela alfer-alferrik gogoratuko du zein kajoitan dagoen gordeta.

Honetan du ajea konektibismoak (dena den, ez dezagun ahaztu oraindik orain eraikitzen ari den teoria-corpus baten aurren gaudela).

Ageriko ondorio gisa: hizkuntza ikasteko, interakzio-sistema eta interakzioa bera, biak ala biak, dira ezinbesteko. Hain agerikoa al da aipatutako ondorioa?

Etiketak: elkarrekintza | elkarreragina | interakzioa | konektibismoa | Siemens |
Bidalitako artikuluak

Hizkuntza eta konexioak

Benito-(e)k 2010, Otsaila 8 - 01:09-(e)an bidalia.

Antzeko zalantza etorri zait neuri ere konektibismoa dela eta. Ez dakit hizkuntzaren eskurapena/ikaskuntza non-nola kokatzen duten, edo behintzat ez dut aurkitu horri buruzko erreferentzia argirik (baliteke egotea). Deigarria da ikusita konexioen kontu horri eragiten dabiltzan batzuk hizkuntzaren irakaskuntzaren mundutik datozela.

Ez dakit, azalpena ez da konplexua izango akaso. Aipatu dituzun hiru geruzen artean elkarreragina dagoela esan duzu, eta beharbada komunikazioaren jarioak lengoiaen geruza elikatzen du, (inter)akzioak ikaskuntza jartzen du martxan alegia. Hau da eskuliburura zenbat eta gehiago jo datu gehiago pasatuko dira gure barnera, eta datu horiekin zein eskuliburuak azaltzen duen gailua erabiliaren erabiliaz, zein gailu hori erabiltzen duten beste pertsona-nodoekin interakzioan gure trebezia eta jakintza haziz joango da apurka-apurka.

Tira, azalpen "kaseroa" egiteko saioa baino ez da izan.

Metodo naturala?

Plisti-plasta (ez da egiaztatu)-(e)k 2010, Otsaila 8 - 09:45-(e)an bidalia.

Konforme diozunarekin. Baina nire ustetan konektibismoak hizkuntzaren ikaskuntzaren proposamen metodologikoan metodo naturaletik, murgilketatik, haratago jo beharra dauka erabilera eta eskurapena esplikatzeko orduan.

Chinesepod

Benito-(e)k 2010, Otsaila 8 - 20:39-(e)an bidalia.

Zalantza honetan beharbada lagungarriak izan daitezke Ken Carrollen gogoetak. Konstruktibismoaren ideiak aplikatzeko saio praktiko moduko bat egin zuten Chinesepod zerbitzuan.

Ingelesez dago, baina, tira, jakintza sarean ere badago ;-)

Ezagutza eta ikaskuntza: tutua ala jarioa?

Plisti-plasta (ez da egiaztatu)-(e)k 2010, Otsaila 9 - 23:46-(e)an bidalia.

Interesgarriak dudarik gabe Ken Carrollen gogoetak (Google Translateri esker erdi-ulertuak). Horietako zenbait su-eztitan astiro-astiro egosi beharra daukadanez, bakarra aipatuko dut gaur-gaurkoz. Bakarra baina eztabaidaren funtsa nire ustetan:

- Zenbat eta konexio gehiago izan, orduan eta ikaskuntza zabalagoa?

ala

- Zenbat eta interakzio, elkarrizketa gehiago, orduan eta ikaskuntza zabalagoa?

Nire ustetan interakzioak baldintzatzen du ikaskuntza eta konexioak ezagutza. Ia korapiloa askatzeko gai naizen.

Zerbait ezagutu/jakin nahi dugunean (adibidez, ebazpen baten n-garren artikulua) nahikoa dugu konexio egokia aukeratzearekin (kanpoan dagoen eta ziur aski erabili ostean kanpoan geratuko den kontzeptua eskuratzea litzateke ezagutza). Lehenago aipatu dudan hirugarren geruzari dagokio.

Ikaskuntzak, berriz, ezagutza + eskurapena eskatzen du eta eskurapena egon dadin beharrezkoa da interakzioa, elkarrizketa. Horregatik da garrantzitsua konexioaren kantitatea baina baita kalitatea ere. Helburua, ezagutzan ez bezala, ez baita konexioa bera ,baizik eta konexio horrek eskain liezagukeen jarioa, interakzioa. Begira, zer dioen Carrollek berak (G. Translatek traizionatu ez banau, behintzat): Zenbat eta esperientzia kognitibo eta afektibo gehiago izan, orduan eta ideia gehiago, konexio sinaptiko gehiago eta ikaskuntza gehiago. Carrollek esaldi honekin ez ote du konektibismoaren nolabaiteko errebisioa egiten?

Ezagutza-eskurapena eta jakintza-prozedura-jarrera

Benito-(e)k 2010, Otsaila 10 - 02:11-(e)an bidalia.

Egia esanda ez dakit zelan enfokatu. Ezagutzaren kontzeptua bera ez dakit oso argi zelan erabiltzen den honelakoetan. Ezagutza=jakintza, ezagutza=gaitasuna...

Hizkuntzaren kasuan gaitasunaz egiten da berba azkenotan: jakintza-prozedura-jarrera hirukoaz. Nola eskuratzen da gaitasun hori? Boteprontoan sareen eta konexioen kontu hori lehengo eskemara ekartzen dut beharbada. Nodoak konektatzeak nodoen arteko interakzioa dakar, sarea berez interakzioa da, interakzio barik ez dago sarerik (azken egunotako gogoetei jarriatuta), eta interakzioa da ikaskuntzaren giltzarrietako bat.

Konexioa eta interakzioa gauza bera ote dira azken finean? Ez dakit konektibistek zelan azalduko luketen baina.

Bide batez, Carrollen hitz horiek ez dute gogoratzen Krashenen iragazki afektiboa?

Ay, amigo!

Plisti-plasta (ez da egiaztatu)-(e)k 2010, Otsaila 10 - 09:08-(e)an bidalia.

Konexioa eta interakzioa, nire ustetan, ez dira gauza bera baina bata izango bada, bestea ere izan behar da. Kontua da zeinetan jartzen dugun fokusa.

Gaitik apur bat aterata (nahikoa parrastada bota dugu dagoeneko), begira zer dioen Nunanek Krashenen iragazki afektiboaz:
Bigarren hizkuntza eskuratzea lehenengoa eskuratzen den modu berberean jazoko balitz, bigarren hizkuntzako ikasle guztiek lortuko lukete, behar beste denbora emanez gero, hiztun elebidunen gaitasuna. Hori, jakina, ez da gertatzen, eta ez gertatze horren azalpena bilatzeko, Krashenek "iragazki" afektiboa deritzon kontzeptua sartzen du bere teorian. Ikaslea egonezinik badago, xede-hizkuntzarekiko edo ikas-egoerarekiko sentimendu negatiboak baldin baditu, estresatuta baldin badago etab., orduan eskuratze-prozesua elikatu beharko luketen inputak blokeatuta geratzen dira.

Ay, amigo!

Bidali iruzkin berria

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.
Sindikatu edukia